11. 1. 2022

IP scan jako nástroj pro ochranu duševního vlastnictví

Duševní vlastnictví patří mezi naše nejcennější klenoty, přesto je jeho ochrana často podceňována. Proto Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) zřídil fond Ideas Powered for Business s cílem podpořit malé a střední podnikatele v ochraně jejich práv k duševnímu vlastnictví. Prostřednictvím tohoto fondu Vám mohou být formou grantu proplaceny náklady vynaložené na registraci ochranných známek nebo průmyslových vzorů a s tím spojených právních služeb včetně auditu IP Scan. 

Ať už jste marketingová agentura, IT společnost, provozujete e-shop nebo jakkoliv v rámci svého podnikání řešíte práva duševního vlastnictví (IP) a uvažujete o registraci ochranné známky, chcete efektivně nastavit koncepci ochrany Vašeho IP, nebo máte podezření, že Vaše IP někdo porušuje, svěřte se do našich rukou. Jsme registrovaný poskytovatel služby IP Scan a rádi Vám s ochranou Vašeho duševního vlastnictví pomůžeme.

Co je služba IP scan?

IP Scan neboli předběžná diagnóza duševního vlastnictví je v podstatě audit IP, kdy na základě podrobné profesionální analýzy Vašeho IP získáte informace nezbytné k jeho ochraně a strategii pro další využití. Službu poskytují osoby proškolené ze strany EUIPO a následně akreditované Úřadem průmyslového vlastnictví ČR.

Jaké jsou benefity IP scan?

  • Získáte přehled o vlastním IP, jeho aktuálním zabezpečení a možnostech lepší ochrany.
  • Připravíme strategii pro další využití Vašeho IP, včetně výše předpokládaných nákladů.
  • Můžete předejít budoucím konfliktům spojených s IP.
  • Můžete odhalit, že Vaše IP někdo porušuje, a zabránit tomu.
  • Ujistíte se, že neporušujete IP někoho jiného.

Jak o IP scan požádat?

Celý proces se může zdát poměrně komplikovaný a  vzhledem k zákonným úředním lhůtám i poněkud zdlouhavý, nicméně společně to zvládneme. Začneme tím, že nám zašlete podepsané prohlášení, které nám umožní Vás v této záležitosti zastupovat. Dále budeme potřebovat potvrzení o registraci k DPH a číslo účtu, vzor najdete zde. Následně za Vás vyplníme žádost o voucher. Jakmile EU rozhodne, že Vám voucher udělí, zašlete nám vyplněný dotazník, podepsané NDA a zaplatíte 900 EUR. My uděláme analýzu a zašleme zprávu na ÚVP (úřad průmyslového vlastnictví). Když úřad zprávu zhodnotí jako dostatečnou a vyhoví podané žádosti, vyplatí Vám z uhrazené částky zpět 810 EUR.

Sebevědomě v digitálu

Aby Vaše nápady byly nenapadnutelné a každá spolupráce fungovala hladce a podle Vašich představ.

Dotace

To nejlepší na konec. Z fondu EU můžete na ochranu Vašeho IP získat grant ve výši až 1.500 EUR, a to na registraci ochranné známky nebo průmyslového vzoru a souvisejících právních služeb včetně služby IP Scan. Konkrétně tedy slevu ve výši 50 % z poplatků na přihlášku ochranné známky EU, případně slevu ve výši 75 % na přihlášku ochranné známky v ČR. Na IP Scan je dotace 90 %. V případě přiznání grantu za IP Scan tak zaplatíte pouhých 90 EUR.

Fond bude granty poskytovat pouze do vyčerpání vyhrazených prostředků, proto o něj doporučujeme požádat co nejdříve. S vyřízením grantu Vám samozřejmě také rádi pomůžeme. Podmínky pro přiznání grantu a podrobné informace o fondu najdete zde

Vít Hruška

Autor článku

Vít Hruška

Autor je advokátem a jednatelem advokátní kanceláře ATREUM. Advokacii ho baví hlavně proto, že může být užitečný lidem v situacích, kdy si sami nevědí rady.

Přečtěte si další články k tématu

1. srpna 2025

Dostali jste výzvu k platbě za zveřejnění ochranné známky? Pozor, může jít o podvod!

Pokud jste si nechali zaregistrovat ochrannou známku, průmyslový vzor nebo jiné registrované duševní vlastnictví, jste automaticky tak došlo k zápisu do veřejné databáze. A proto se můžete snadno stát terčem podvodníků. Stále více podnikatelů dostává výzvy k platbě za „registraci“ nebo „zveřejnění“ ochranné známky, které sice vypadají oficiálně, ale ve skutečnosti jde o dobře zacílený podvod. […]

22. července 2025

Jak chránit brand/značku?

…aneb jak vybudovat a ochránit Vaše podnikání V dnešním konkurenčním světě se pod označením „brand“ skrývá víc než jen logo nebo název. Je to identita, která představuje Vaši firmu, to jaké hodnoty Vaše firma přináší a jaký dojem zanechává u Vašich zákazníků. Správně vybudovaný brand Vám nejen pomůže vyčnívat z davu, ale také díky němu získáte […]

9. ledna 2025

Jak uspořádat soutěž na Facebooku nebo Instagramu?

Facebook a Instagram jsou oblíbené sociální sítě, na kterých influenceři a společnosti se hojně pořádají soutěže o ceny, slevy a další výhody (většinou) pro spotřebitele. A jak to tak se spotřebiteli bývá, vztahují se i na takové soutěže pravidla, která je nutné dodržovat. Při pořádání spotřebitelské soutěže na sociálních sítích musíte dodržovat: Jsou však všechny […]

2. ledna 2025

Jak (s)právně uspořádat online spotřebitelskou soutěž v roce 2025

V tomto článku se budeme věnovat spotřebitelským soutěžím pořádaným online. Rozebereme si, kdy se jedná o spotřebitelskou soutěž a na co všechno musíte z hlediska práva myslet, abyste soutěž uspořádali správně. Prozradíme také informace o základních dokumentech, které budete k soutěži potřebovat, a přidáme několik praktických tipů. V tomto článku se nevěnujeme podmínkám soutěží na sociálních sítích, ale […]

21. února 2023

Ohlédnutí za novelou zákona o elektronických komunikacích ohledně marketingu

V loňském roce nabyla účinnosti rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích. Cílem bylo mimo jiné vyloučit nevyžádané marketingové hovory. Koncem roku 2022 udělil Český telekomunikační úřad (ČTÚ) první pokutu za porušení zákazu obtěžujícího telemarketingu. Považujeme to za vhodný impuls k tomu, abychom si shrnuli základní podmínky (tele)marketingu. Stručné připomenutí pojmů a obsahu novely Marketing =nabízení reklamy nebo jiný […]

21. března 2022

Využijte výrazné dotace na ochranu duševního vlastnictví

Evropská Unie již druhým rokem poskytuje finanční podporu malým a středním podnikům (MSP) k ochraně práv duševního vlastnictví – ochranných známek a průmyslových vzorů. Tato iniciativa má přispět k posílení růstu a konkurenceschopnosti MPS a k oživení hospodářství. Kdo může podat žádost o grant? Žádost může podat MSP usazený v Evropské unii, konkrétně: mikropodnik s méně než 10 zaměstnanci, ročním obratem do […]

Ať Vám už nic neuteče

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru. Jednou za čas Vám zašleme výběr toho nejzajímavějšího z našeho webu a YouTube kanálu – nové články, videa a právní tipy, které by Vám neměly uniknout.