Pomluva je pomluvou i v kyber prostoru
Ve víně je ukryta pravda, to ví všichni. Znalci a fajnšmekři v něm navíc hledají třeba vůně jižních svahů nebo rozličné ovocné přívlastky. A pak jsou tací, kteří nejen ve víně hledají příležitost k vytvoření problému.
Obrátil se na nás provozovatel úspěšného e-shopu s víny, který každý měsíc odbavuje tisíce objednávek spokojených zákazníků. V drtivé většině spokojených zákazníků. V době, kdy se celý svět potýkal s pandemií nemoci COVID-19 a téměř všichni dodavatelé v důsledku uzavření hranic a omezení provozu bojovali nejen se zpožděnými dodávkami, ale někteří třeba i o přežití, nebylo pochopitelně vždy všechno zboží skladem.
Na delší dodací lhůtu byli zákazníci e-shopu předem upozorněni. Zákaznice, které nebyla objednávka doručena v obvyklém termínu, se jala vzít „spravedlnost“ do svých rukou po svém. Využila síly sociálních sítí a založila skupinu s názvem klientova e-shopu, kde veřejně šířila informace o údajných krádežích klienta a poškozovala jeho dobré jméno.
Navzdory nepravdivým informací, ale tato akce měla na klienta poměrně závažný dopad, protože lidé, co si už nějaké víno objednali, začali svoje objednávky rušit. Bylo tedy třeba jednat rychle. Ještě v den, kdy jsme se o záležitosti dozvěděli (v pátek) jsme připravili předžalobní výzvu k odstranění skupiny a zdržení se dalších podobných aktivit. Výzvu jsme si s klientem následně schválili a ještě v sobotu odešla jak poštou, tak e-mailem. Ještě v sobotu byla dotyčná FB skupina zrušena. Celou záležitost se nám nakonec podařilo vyřešit vzájemnou dohodou.