Jak uspořádat soutěž na LinkedInu?
V jednom z minulých článků jsme pro Vás připravili praktického průvodce pro obecné pořádání spotřebitelských soutěží mimo sociální sítě. V dnešním článku si povíme, jak postupovat při pořádání soutěže prostřednictvím sociální sítě LinkedIn (dále „LI“). Přitom je třeba mít na paměti, že všechna pravidla a doporučení z odkazovaného článku platí beze zbytku i tady.
Přidáme ale některé praktické tipy ve vztahu právě k LI
V čem je LinkedIn jiný?
Především je to sociální síť, která má vlastní pravidla užívání a chování. To znamená, že nad rámec zákonných podmínek musíte při pořádání soutěže dodržet ještě vlastní podmínky LI.
LinkedIn ve svých podmínkách nemá ucelenou úpravu, která by upravovala přímo pořádání spotřebitelských soutěží, ale to neznamená, že není potřeba se řídit obecnými zásadami a pravidly jeho užívání. Konkrétně u LI je pak potřeba dostatečně dobře zvážit povahu této sociální sítě. Je to primárně profesní sociální síť pro profesionály. Pro pořádání SPOTŘEBITELSKÉ soutěže proto na první (a vlastně i na druhý) pohled není úplně tou nejvhodnější volbou. Pokud byste tedy už chtěli soutěž pořádat zrovna na LI, je potřeba v podmínkách a inzerci soutěže zdůrazňovat, že se jí může zúčastnit pouze spotřebitel, takže typický uživatel LI pouze pokud bude vystupovat mimo rámec svého podnikání.
Musíte mít pouze jeden účet na LI, a to pod Vaším skutečným jménem (případně názvem organizace) s pravdivými údaji
Na co si dát největší pozor?
Absolutní většinu toho, co je ve vztahu přímo k LI nutné dodržet, splníte už tím, že budete postupovat v souladu s pravidly a doporučeními, která jsme popsali v našem článku (zde).
Při pořádání soutěže na LI se tak pak musíte držet zejména jeho Pravidel použití (pozn. tento článek vychází z jejich znění ze dne 20. 11. 2024) a Zásadami pro profesní komunitu. Z nich bychom rádi zmínili alespoň následující pravidla, která byste obzvláště měli mát na paměti:
- Musíte mít pouze jeden účet na LI, a to pod Vaším skutečným jménem (případně názvem organizace) s pravdivými údaji;
- LI nezaručuje, že bude uchovávat nebo zobrazovat jakékoliv informace (včetně obsahu), které jste sdíleli. Teoreticky se tedy klíčový obsah pro Vaši soutěž nemusí na platformě vůbec uchovat.
- LI má vyhrazené právo omezit komukoliv používání služeb a možnosti kontaktovat ostatní uživatele. To by pro další průběh soutěže mohlo přirozeně mít zásadní důsledky.
- LI také může sám aktivně odstranit jakýkoli obsah nebo informace, které jste sdíleli, pokud se sám LI domnívá, že by porušoval jeho zásady nebo pravidla.
- Zásady LI takřka každý slušný podnikatel dodržuje i nevědomky. Zahrnují např. povinnost nepublikovat klamavý, nelegální, zavádějící nebo šokující obsah, nebo nespamovat a nepoužívat sexuální narážky.
Co se týká dalších pravidel soutěže nebo zpracování osobních údajů, tak tady můžeme opět odkázat na náš dřívější článek.
Shrnutí
Pořádání spotřebitelské soutěže na LI není nemožné, ale z podstaty této sociální sítě bude spíše výjimečné. Pokud ale dodržíte základní pravidla, není se čeho bát ani na LI.
Jsme ATREUM advokátní kancelář a s organizací spotřebitelské soutěže Vás umíme kompletně provést.